maandag 13 juni 2016

Elsa uit Frozen, Simplicity 1233

Voor de Patroon Evaluatie van Vereniging Sancho mocht ik simplicity 1233 naaien. Op het patroon staan 2 jurken, namelijk een voor Anna en een voor Elsa. Noortje mocht van mij kiezen, voor haar was immers de jurk. Geen twijfel over mogelijk: het werd Elsa. Samen de stof uitgezocht, en daarna begon het gestuntel met het ontzettend dunne patroonpapier. Waardeloos, eerlijk gezegd. Maar het is gelukt, en na een avondje ploeteren lag daar een geknipte Elsa jurk. Het naaien verliep vlot, tot de organza. Ai, daar had ik me op verkeken. Het glibberde alle kanten op en het naaide niet echt prettig. Het moest allemaal een beetje op gevoel, en daar is deze perfectionist niet zo goed in. Voor de rits heb ik dan ook een zeer makkelijke oplossing gekozen, namelijk een rits die zo mooi is dat hij er bovenop genaaid moet worden. Top idee met deze stof, al zeg ik het zelf ;).
Nu moet er alleen nog een zoom in, maar daar zijn Noortje en ik het nog niet helemaal over eens. Volgens haar moet de jurk namelijk over de grond slepen, en naar mijn mening is dat leuk bij een bruidsjurk, maar niet praktisch bij een verkleedjurk.
Op de laatste schooldag is het juffenfeest. We hoeven niet te twijfelen hoe Noortje verkleed naar school gaat ;).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten