maandag 29 april 2013

Shirtje Ottobre woman lente/zomer 2013


Voor het eerst iets voor mezelf gemaakt. En dat na zoveel jaar naaien, haha. Ik kan slecht shirtjes vinden in de winkel, ik vind alles gewoon te kort. Dan stroopt het net op boven een plek op m'n buik die er wel onder mag blijven van mij, en aan de achterkant moet ik ook steeds alles naar beneden trekken. Dus ik dacht: ben wel gek als ik het niet gewoon probeer.
Dit shirt is gemaakt van een proeflapje tricot. Ooit eens gekocht als coupon op het stoffenspektakel, en later bleek dat er helaas allemaal gaatjes in zaten. Ik heb echt moeten zoeken om er omheen te werken, hopelijk heb ik alle gaatjes ook echt kunnen vermijden.
Volgens de matentabel van Ottobre moest ik een voor mijn doen behoorlijk grote maat uittekenen. Voor het afwerken van de half en de armsgaten paste ik het shirt even aan, en toen leek het vooral aan de bovenkant erg wijd. Door het afwerken met het elastisch biaisband (heb de wijdte min 10% genomen) is het uiteindelijk toch nog goed gekomen.
Ik moet er wel even aan wennen dat die mouwen zo aangesloten zitten, maar het is wel mooi zonder inkijk zeg maar.
Deze proefversie ga ik uiteindelijk gewoon maar lekker dragen zolang de stof het een beetje houdt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten