maandag 24 oktober 2011

Zucka



Voor Noortje heb ik een Zucka van Farbenmix gemaakt. Het schoot me helemaal niet genoeg op. Ik had bedacht om de naden door te stikken met dik wit garen. Niet van tevoren bedacht dat ik dan na ieder klein naadje, of een korte serie naadjes de naald en het garen moest verwisselen. Een heel gedoe, haha.
Het was geen moeilijk rokje, maar het vergde uiteindelijk wel een hoop tijd. De zwarte spijkerstof heb ik afgewerkt met een biaisbandje, de onderrok met een rood rolzoompje. Op de kontzakken heb ik een sierstiksel gamaakt, één of ander bloemetje wat in m'n naaimachine zit.
Ik vond kleppen erbij teveel van het goede op zo'n klein rokje, die heb ik dus uiteindelijk maar weg gelaten.
Het rode shirtje en de rode legging heb ik erbij gekocht. Het shirtje vind ik nog wat saai, dus misschien dat ik nog één of andere applicatie maak van de bloemetjesstof. Nog even over nadenken...

2 opmerkingen: