zondag 13 november 2016

Nivalis Sofilantjes

Nou ja, bedenk ik me toch ineens dat ik helemaal nog geen blokken geschreven had over de verjaardagsjurk van Noortje. Snel maar even doen dus ;). Het is de Nivalis van Sofilantjes geworden. Op het stoffenspektakel vond ik in de opruiming (tenminste, ik denk dat het de opruiming was, haha) een paneel met een pauw. Ik was direct verkocht, die moest echt mee.
Aangezien de Nivalis iets wijd uit loopt aan de onderkant was het spannend hoe ik de panelen uit de stof kon halen. Uiteraard kwam het voorpand op de pauw, maar het achterpand was even puzzelen. Rechtop paste het zeker niet. Maar eigenlijk vond ik het ook te jammer om de achterkant net als de mouwen en de bovenkant roze te maken. Op z'n kop paste de achterkant er nog wel op. Ik bedacht me dat de pauwenveren daar dan iets schuin naar beneden zouden lopen, waarschijnlijk niemand die daar iets geks aan ziet. En dat klopte helemaal, het was echt de juiste keuze. Het is trouwens een maat 128, totaal afwijkend van haar gebruikelijke 140. Zo zie je maar dat meten van tevoren echt heel belangrijk is. Hij zit kwa maat echt perfect.
Wat was Noortje ontzettend blij met de jurk toen hij af was. Echt een heel geslaagd project dus, dat geeft een goed gevoel!
Nu even de werkstukken afmaken die beoordeeld moeten worden voor mijn opleiding einde van de maand, en dan ga ik eens voor de jongens aan de slag. De Semper van Sofilantjes ligt te wachten. Hopelijk net zo'n fijn patroon.

1 opmerking:

  1. Hij is echt super mooi geworden! Ik hoop ook snel tijd te vinden om met deze patronen aan de slag te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen