donderdag 23 oktober 2014

Elmer de olifant


Eentje uit de oude doos. Ik vermoed dat hij wel 3,5 jaar geleden gemaakt is. Maar bij het opruimen van de kamer van de middelste kwam ik hem tegen en bedacht ik me dat ik hem nooit op de foto gezet heb vanwege de haast die er toen was om hem te gebruiken.
De vraag kwam toen van de kleuterjuf van onze oudste: of ik voor de jaarlijkse schoolavond waarop de klas optreedt een verkleedpak wilde maken van het olifantje Elmer. Enthousiast zei ik 'ja', niet in de gaten hebbende hoeveel werk me dat op zou leveren. Bij de ikea kwamen allerlei kleurtjes stof vandaan waar ik blokken van gesneden heb, om die vervolgens weer aan elkaar te locken tot een lap stof. Als basis van het patroon heb ik het teigetje pak genomen uit het Disney verkleedklerenboek. De oren heb ik zelf getekend.  Het is me alleen nooit gelukt om de oren echt mooi uit zichzelf wijd uit te laten staan.
Uiteindelijk was hij toen net op tijd klaar geloof ik. Om dan je eigen project op het podium te zien is wel heel erg leuk!

1 opmerking: