dinsdag 1 september 2009

Broek 16 Knippie 2-2009


Eindelijk ben ik er aan toe gekomen om de spijkerbroek voor Mischa af te maken.
Ik weet nog niet of ik helemaal stuk ben van het model, maar hij heeft hem ook nog niet echt goed gepast. Ik heb zelf het gevoel dat de pijpen best wel wijd zijn, maar wie weet valt dat wel mee als hij hem aan heeft.
De knoop had ik eigenlijk ook liever anders gezien, meer een stoere jeansknoop. Past in mijn ogen beter bij de broek. Maar Mischa heeft graag een schuifknoop aan zijn broek, zodat hij op school niet hoeft te vragen of de juf hem wil helpen.
Dus ik heb er met de prymtang een schuifknoop in geknepen. Dat is wel een handig systeem trouwens, het zit een stuk steviger dan de schuifknopen die je aan de binnenkant moet vastnaaien.
De zakken op het voorpand zitten in de zijnaad. Wel leuk om dat eens op een andere manier te maken, en moeilijk was het eigenlijk niet.
De stiksels met het doorstikgaren ben ik wel tevreden over. Mijn vorige machine gaf veel problemen met dit hele dikke garen, maar deze liep als een zonnetje. Onvoorstelbaar hoe makkelijk het ging, geen enkele vastloper. Weer een extra pluspunt gevonden dus, haha.
Wel bleef ik aan de gang met garen en naald wisselen, wat dat betreft niet aan te raden als je op wilt schieten.
Mischa was in ieder geval heel trots op mama, dus beter kan ik me niet wensen toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten